blogStoelMassage

Massage van je middelvinger helpt om pijn in je nek en schouder te verminderen.

We hebben allemaal wel eens last van onze schouders of nek. En dan draaien we de boel los met het hoofd en de schouders. Maar wist je dat je pijn in je nek en schouder kan verminderen door het masseren van je middelvinger? De achterkant van het 2e kootje van je middelvinger komt overeen met de achterkant van je nek. Wanneer je pijn hebt tussen de schouderbladen, masseer dan het 3e kootje van de middelvinger. Om stijfheid en pijn te verminderen in het schoudergebied, masseer je dus de achterkant van je middelvinger. Je zal merken dat de spanning van je nek en schouder vermindert wanneer je deze vinger gaat masseren.

Oké ….. maar hoe dan?

Massage van je middelvinger

Ga eerst eens na aan welke kant van je nek het pijn doet. Bij veel mensen begint pijn in de nek, eigenlijk bij het achterhoofd. Begin dan eerst net onder de nagel van de middelvinger te masseren, want dat is het achterhoofd. Masseer vervolgens alle 3 de kootjes en merk het verschil. Je voelt direct de spanning verdwijnen. De massage kan je met je vingers doen, maar ook met een rollende pen.

Wanneer je na deze massage toch nog last heb van je nek en schouders, dan is stoelmassage misschien wel iets voor jou. Op het werk even 20 minuten op de stoel en je voelt je lichaam weer. Een stukje ontspanning maar ook weer een verkwikkend gevoel om weer fit achter je bureau te werken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *